Nέος ιστότοπος : www.atomoedu.gr

23 Μαΐ 2012

Ιστορία Γεν. Παιδείας : Αξιολόγηση θεμάτων


Η ιστορία γενικής παιδείας γενικά θεωρείται δύσκολο μάθημα και γι’ αυτό αποτελεί σπάνια επιλογή των υποψηφίων.


Τα φετινά θέματα δεν εντάσσονταν στα αναμενόμενα , χωρίς βέβαια αυτό να σημαίνει ότι το καλό διάβασμα και η ορθή εμπέδωση της ύλης δεν θα έφερναν ένα καλό και επιθυμητό αποτέλεσμα.

Παρότι είναι διατυπωμένα με σαφήνεια και ευστοχία , μπορούν να χαρακτηριστούν σχετικά δύσκολα αφού πραγματεύονταν, εμφατικά, μεταπολεμικά γεγονότα.

Ειδικότερα :

Οι ορισμοί του πρώτου θέματος  μπορούσαν να απαντηθούν εύστοχα αφού οι απαντήσεις είναι ευκρινείς στο σχολικό εγχειρίδιο.
Το ίδιο ισχύει και για τις προτάσεις προς χαρακτηρισμό ως σωστές ή λανθασμένες.
Το θέμα Β1 θεωρείται σαφές , άρα και εύκολο προς απάντηση ενώ το θέμα Β2 παρουσίαζε αυξημένη δυσκολία—αλλά και πάλι η απάντησή του στηρίζεται στο σχολικό εγχειρίδιο.
Οι πηγές της δεύτερης ομάδας θεμάτων ,όπως πάντα άλλωστε , απαιτούσαν κριτική σκέψη, συνθετική καταγραφή δεδομένων και συγκεκριμένη διάσταση βάσει ιδεολογικών και πολιτικών κριτηρίων .Ήταν απαραίτητο να τεκμηριωθούν τα δεδομένα με στοιχεία και από το πρωτογενές υλικό του σχολικού βιβλίου και από το δευτερογενές της πηγής.

Δυστυχώς, για άλλη μία φορά επιλέχθηκαν θέματα περιοριστικά για τη σκέψη των μαθητών , χωρίς να αφήνουν περιθώρια δημιουργικής και κριτικής δράσης.

Ας ελπίσουμε ότι στην Ιστορία Κατεύθυνσης θα επιτραπεί στους μαθητές να αναπτύξουν περισσότερο τη δημιουργική τους κρίση.


Το φιλολογικό τμήμα του φροντιστηρίου






Δεν υπάρχουν σχόλια: