Nέος ιστότοπος : www.atomoedu.gr

23 Μαΐ 2012

Μαθηματικά Γεν. Παιδείας : Αξιολόγηση Θεμάτων


Τα θέματα των Μαθηματικών Γενικής Παιδείας,  για άλλη μια χρονιά, χαρακτηρίζονται ως θέματα για πολύ καλά διαβασμένους μαθητές. Αναλυτικά :

Θέμα Α: Το θέμα αυτό είναι καθαρά θέμα θεωρίας και κατανόησης των εννοιών του τύπου σωστό-λάθος και κρίνεται προσιτό από την πλειοψηφία των μαθητών. Επίσης οι ερωτήσεις Σωστό -Λάθος αντιπροσωπεύουν την εξεταστέα ύλη του μαθήματος, χωρίς ιδιαίτερες δυσκολίες.
Θέμα Β:  Ως άσκηση είναι ένα μέτριας δυσκολίας θέμα του οποίου η ανάπτυξη και η λύση του δεν απαιτεί ιδιαίτερες υπολογιστικές δεξιότητες και είναι διαπραγματεύσιμο από την πλειοψηφία των μαθητών. Χρειάζεται ιδιαίτερη προσοχή στο σχήμα. Η παρουσία αριθμητικών δεδομένων έδινε τη δυνατότητα στους μαθητές να ελέγχουν αν η πορεία επίλυσης της άσκησής τους ήταν στη σωστή κατεύθυνση.
Β1: απλό
Β2: μικρού επιπέδου δυσκολίας
Β3: υπολογιστικό
Β4: μικρού επιπέδου δυσκολίας
Θέμα Γ: Ήταν ένα θέμα κλιμακούμενης δυσκολίας .  Έχει κάποια ιδιαίτερα σημεία δυσκολίας κυρίως ως προς το ότι είναι συνδυαστικό θέμα . Απαιτείται κάποια ικανότητα και καλή κατανόηση των εννοιών. Είναι πάντως σίγουρο ότι δεν πρέπει να δημιούργησε ιδιαίτερα προβλήματα στους καλά διαβασμένους μαθητές.
Γ1: Απλό
Γ2: Έχει υπολογισμούς και πράξεις
Γ3: μικρού επιπέδου δυσκολίας
Γ4: μικρού επιπέδου δυσκολίας.
Πριν οι μαθητές φτάσουν στο 4ο Θέμα είχαν να ασχοληθούν με κάποια ερωτήματα έως μέτριας δυσκολίας που ήταν όμως αρκετά στο πλήθος. Πιθανόν λοιπόν να δημιουργήθηκε κούραση σε αρκετούς με αποτέλεσμα να φτάσουν στο 4ο Ζήτημα το οποίο ομολογουμένως ήταν το δυσκολότερο και με ιδιαίτερες απαιτήσεις γνώσεων και λεπτομερειών, με όχι τις απαραίτητες σωματικές και ψυχολογικές δυνάμεις.  Είναι μια πάγια τακτική που ακολουθείται από τις Εξεταστικές Επιτροπές και θα πρέπει οι φροντιστές να προετοιμάζουν τους μαθητές και γύρω από τη φιλοσοφία των εξετάσεων εκτός από την προετοιμασία στο γνωστικό αντικείμενο.

Θέμα Δ: Το θέμα αυτό είναι το δυσκολότερο, όμως υπάρχει κλιμακούμενη δυσκολία στα υποερωτήματα του. Το  πρώτο ερώτημα είναι λογικό, το δεύτερο ερώτημα λόγω της εκτάσεως περιγραφής του προβλήματος, μπορεί να δημιούργησε προβλήματα στους μαθητές, όμως είχε ξαναζητηθεί παρόμοιο ζήτημα πριν λίγα χρόνια, πάλι ως 4ο θέμα με τη διαφορά ότι φέτος ήταν υποερώτημα του 4ου θέματος. Αυτό δείχνει και το αυξημένο επίπεδο δυσκολίας του φετινού 4ου θέματος. Το τρίτο ερώτημα απαιτεί ιδιαίτερες ικανότητες από μαθητές σε μάθημα Γενικής Παιδείας και συνδυασμό πολλών σημείων της ύλης καθώς και της σημαντικής λεπτομέρειας, που πιθανόν έχει ξεφύγει από πολλούς μαθητές (της τοποθέτησης δηλαδή του απολύτου στον παρονομαστή για τη μέση τιμή, πράγμα που ζητιόταν  και σε ερώτημα θεωρίας του 1ου θέματος).
Θα θέλαμε να τονίσουμε ότι στα τελευταία μαθήματα του φροντιστηρίου μας είχε δοθεί ιδιαίτερη σημασία σε αυτή ακριβώς τη μορφή της άσκησης. Το τέταρτο ερώτημα και με δεδομένη την κούραση της διαπραγμάτευσης των τριών ερωτημάτων του 4ου θέματος, πολλοί μαθητές μπορεί είτε να μην πρόλαβαν είτε να μην κατόρθωσαν να ακολουθήσουν το δρόμο των υποσυνόλων και της μονοτονίας για την απόδειξη της σχέσης. Θα θέλαμε επίσης να σημειώσουμε ότι και σε αυτή τη μορφή των ασκήσεων είχε δοθεί βαρύτητα και ιδιαίτερα στα τελευταία μαθήματα του φροντιστηρίου μας. 
Δ1: Υπολογιστικό
Δ2: Θέμα με δυσκολία
Δ3: Θέμα ιδιαίτερα απαιτητικό
Δ4: Θέμα ιδιαίτερα απαιτητικό
Συνολικά τα θέματα χαρακτηρίζονται μέτριου βαθμού δυσκολίας, τουλάχιστον στα 3 πρώτα ζητήματα    και το 4ο θέμα απευθυνόταν σε  μαθητές της Γ΄ Λυκείου πολύ καλά προετοιμασμένους. Γενικά  μπορούμε να πούμε ότι ήταν στο ίδιο περίπου επίπεδο δυσκολίας με τα αντίστοιχα περσινά θέματα και ότι διατηρείται η παράδοση που υπάρχει στα μαθηματικά Γενικής Παιδείας να μην έχουμε θέματα υπερβολικής ευκολίας ή υπερβολικής δυσκολίας
Ευχόμαστε καλή συνέχεια σε όλους τους μαθητές και ψυχραιμία…

Οι Μαθηματικοί του Φροντιστηρίου ΑΤΟΜΟ

ΚΩΣΤΑΣ ΠΑΠΑΚΩΝΣΤΑΝΤΙΝΟΥ – ΝΙΚΟΣ ΓΚΟΛΦΑΚΗΣ – ΓΙΩΡΓΟΣ ΤΟΥΛΙΑΣ

Δεν υπάρχουν σχόλια: