Nέος ιστότοπος : www.atomoedu.gr

25 Μαΐ 2011

Αξιολόγηση των θεμάτων στις Αρχές Οικονομικής Θεωρίας


Τελευταία ημέρα των πανελληνίων εξετάσεων όπου όλες οι κατευθύνσεις εξετάστηκαν στο μάθημα επιλογής «Αρχές Οικονομικής Θεωρίας».

Ως μάθημα με αυξημένο συντελεστή βαρύτητας, θεωρούμε ότι θα διαδραματίσει καθοριστικό ρόλο η σημερινή επίδοση των μαθητών για τη διαμόρφωση των βάσεων στο 5ο Επιστημονικό Πεδίο.
Γεγονός είναι ότι οι Οικονομικές Σχολές αλλά και οι περιζήτητες σχολές «Διοίκησης και Οικονομίας» του 5ου Επιστημονικού Πεδίου ακόμη εμφανίζουν τάσεις έντονης ζήτησης και δυναμικής, ώστε να μην εντοπίζονται σημεία κορεσμού, διατηρώντας σημαντικά αποθέματα ενδιαφέροντος από την πλευρά των μαθητών που επιθυμούν να φοιτήσουν σε αυτές.
Προσεγγίζοντας κριτικά τα σημερινά θέματα θα μπορούσαμε να πούμε ότι  για τους περισσότερους υποψηφίους, ήταν προβλέψιμα αλλά και «βατά» κατά την προσφιλή λέξη των μαθητών μας.
       Στο 1ο ζήτημα,  οι προτάσεις ήταν με σαφήνεια διατυπωμένες καλύπτοντας το φάσμα της διδαχθείσας ύλης και χωρίς παγίδες. Ενδεχομένως μια μικρή δυσκολία να εμφάνισε το Α.2. ερώτημα που θα έπρεπε ο μαθητής να έχει διαβάσει και κατανοήσει το παράδειγμα της βενζίνης στην ενότητα 14. Χρησιμότητα της Ελαστικότητας ζήτησης στο 2ο Κεφάλαιο σελ. 46
       Στο 2ο ζήτημα, το θέμα ανάπτυξης θα μπορούσε να θεωρηθεί αναμενόμενο, δεδομένου ότι θεωρείται ως ιδιαίτερα σημαντική η ενότητα των προσδιοριστικών παραγόντων της προσφοράς και θέμα το οποίο δεν είχε ζητηθεί κατά τα προηγούμενα έτη να αναλυθεί από τους μαθητές. Το συναντούσαμε μόνο ως υποερώτημα κατά την ανάπτυξη- προσέγγιση ασκήσεων.
       Στο 3ο ζήτημα, η άσκηση κάλυπτε το φάσμα του κεφαλαίου παραγωγής και κόστους και εδώ τα ερωτήματα ήταν απλά με σαφή διατύπωση  και επισήμανση των σημείων που έπρεπε να προσεχθούν. Οι μαθητές έπρεπε να αξιοποιήσουν πλήρως τις γνώσεις τους. (Ίσως μια μικρή δυσκολία να εμφάνισε για κάποιους μαθητές το Γ.4. υποερώτημα υπό την έννοια ότι θα έπρεπε να προσέξουν ότι  το VC=66*Q και κατόπιν με τη χρήση του τύπου του MC οδηγούμαστε στο επιθυμητό αποτέλεσμα).
       Στο 4ο Ζήτημα, θεωρούμε ότι η προσέγγιση των υποερωτημάτων ήταν εύκολη, αναμενόμενη και χωρίς δυσκολία ή ιδιαίτερη διαβάθμιση ή κλιμάκωση των ερωτημάτων. Μόνο το ζήτημα  Δ.4. απαιτούσε μια μικρή προσοχή για την ανεύρεση της PA με κατάλληλο συνδυασμό των συναρτήσεων ζήτησης και προσφοράς και της σχέσης P΄- PA=5  άρα P΄ =PA+5
      Τα φετινά θέματα συνεπώς στο μάθημα της «Οικονομικής Θεωρίας» πιστεύουμε ότι ήταν για καλά διαβασμένους μαθητές χωρίς παγίδες ή ιδιαίτερες δυσκολίες.


Και Επιτέλους ΤΕΛΟΣ! για τους μαθητές. Ένα νέο κεφάλαιο ζωής ξεκινά, δύσκολο, επίπονο αλλά και γεμάτο προκλήσεις και ανταγωνισμούς.
Ευχόμαστε ο αγώνας τους και η συνεχής και επίπονη προσπάθειά τους να καρποφορήσει.


Καραγεώργου Δήμητρα
Msc Διοίκηση Επιχειρήσεων
Συνεργάτης φροντιστηρίου ΑΤΟΜΟ


Δεν υπάρχουν σχόλια: