Αξιολόγηση
Ιστορία Κατεύθυνσης
Με τελευταίο το
μάθημα της Ιστορίας σήμερα, μάλλον δικαιώθηκαν οι διαβασμένοι μαθητές , που
ένιωσαν ότι στερήθηκαν μόρια στα Αρχαία .
Γενικά, τα θέματα δεν αποτέλεσαν έκπληξη καθώς δεν απείχαν σχεδόν καθόλου από αυτά των
προηγούμενων χρόνων τόσο δομικά , όσο
και ως προς την αδυναμία τους να καταδείξουν
απόλυτα την κριτική σκέψη των παιδιών.
Πιο συγκεκριμένα , οι ορισμοί για τα 15 πρώτα μόρια
δεν είχαν κανένα πρόβλημα στην προσέγγισή τους ,όπως ακριβώς και οι προτάσεις
στο Α2 θέμα (Σωστό / Λάθος). Ειδικά τις προτάσεις θα τις χαρακτηρίζαμε τις
ευκολότερες των προηγούμενων πανελληνίων.
Το Β1 θέμα ίσως
είναι αυτό που θα στερήσει κάποια μόρια καθώς η απάντηση του α υποερωτήματος βρίσκεται
στο εισαγωγικό σημείωμα της σελίδας 137.Και πάλι, όμως, ακόμη και τα εισαγωγικά
σημειώματα (σελ 116/ σελ137) του Γ’Κεφαλαίου αποτελούν κανονικό τμήμα της ύλης
των μαθητών.
***την προηγούμενη μέρα στο φροντιστήριο Άτομο διδάχθηκε το εξής θέμα : Να αναφερθείτε στα προσφυγικά ρεύματα προς την Ελλάδα από Βουλγαρία και
τη Ρωσία την πρώτη εικοσαετία του 20ου αιώνα ***
Το β υποερώτημα
δε δημιουργούσε κανένα πρόβλημα.
Στο Β2 θέμα , ο
μαθητής έπρεπε να προσέξει ότι ζητείται η κατάσταση του εργατικού κινήματος
μόνο κατά τον 19ο αιώνα και να αποφύγει φυσικά να καταγράψει τα
δεδομένα της επόμενης παραγράφου που αφορούσαν στον 20ο αιώνα.
Οι ερωτήσεις των παραθεμάτων
ήταν σαφείς, παρέμπεμπαν σε συγκεκριμένα χωρία του βιβλίου , χωρίς να
δημιουργήσουν καμία επιφυλαξη στους μαθητές.
Όπως πάντα , οι πηγές στην προσέγγισή τους χρειάζονται σωστή
«συρραφή» χωρίων του βιβλίου και δεδομένω ν από την πηγή. Σίγουρα πάντα
εκτιμάται αν η απάντηση περιλαμβάνει μια σύντομη εισαγωγή με χρονολογική
τοποθέτηση και ένα συμπέρασμα στο τέλος. Θεωρητικά και πρακτικά είναι εκείνα τα
θέματα που ελέγχουν ( όσο είναι δυνατό αυτό) την κριτική ικανότητα και τη
συνθετική σκέψη των παιδιών .
Ευχόμαστε ολόψυχα σε όλα τα παιδιά και τις οικογένειες τους
Πολλά Χαμόγελα Και Καλά Αποτελέσματα!!!!
Οι φιλόλογοι
Χρυσούλα
Σανιδά
Ηλιάννα
Ψιμούλη