Oταν οι μαθητες για την
εισαγωγη τους σε ιδιες σχολες , διαγωνιζονται σε διαφορετικα μαθηματα, η
ελαχιστη απαιτηση που υπάρχει από την επιτροπη, είναι τα θεματα να εχουν (περιπου) ιδια δυσκολια
Τα σημερινα θεματα στη
Χημεια-Βιοχημεια κρινονται ως ιδιαιτερα
απαιτητικα , καλυπτουν μεγαλο μερος της υλης αλλά, δυστυχως δεν αποφευχθηκαν
ορισμενες αστοχιες, που θα στοιχισουν μόρια στους μαθητες
Α1, Α2, Α3 και Α4 , στο
γνωστό πνευμα των ερωτησεων επιλογης
Α5, με αυξημενη δυσκολια
αφου απαιτείται , η γνωση της σειρας δραστικότητας των καρβονυλικων ενώσεων,
για το ξεκλειδωμα της ασκησης
Β1 και Β2 ευκολα
προσβασιμα θεματα
Β3, η επιτροπη στην
προσπαθεια να πρωτοτυπήσει, ζητησε από τους μαθητες να διακρινουν ζεύγη οξεων ,
με ογκομετρηση και μετρηση ΡΗ, καθοσον η χρωματογραφια ως τρόπος διακρισης,
εμοιαζε αδυνατος. Πιστευουμε, αστοχη επιλογη θεματος
Γ1, Γ2, Γ3 σιγουρες
μονάδες για τους υποψηφιους
Γ4, σχημα τμήματος του DNA , μετριας δυσκολιας, διδαγμενο μεσα στη ταξη κατά
την διαρκεια της χρονιας , οσο και στην επαναληψη
Γ5, για τρίτη φορά σχήμα
από αναστολή, τα δυο τελευταια χρονια!! Δείγμα ιδιαίτερης συμπάθειας ή απουσιας ιδεών; Εύκολα προσβασιμο στη σωστή
απάντηση
Δ1, ανακληση γνωσεων
θεωριας
Δ2, ο θεματοδοτης ζητησε
από τους μαθητες , όχι την γνωση της πορείας της γλυκολυσης, αλλά ποιος μπορεί
να απαντησει , μεσα από παζλ συνδυασμων, ποια ένωση έχει 6C, ποια έχει 3C και ποια εχει 2C!!! Ήταν μια βελτιωμενη εκδοση παπαγαλιας των
επαναληπτικων 2014 (θεμα Δ2)
Δ3 και Δ4, χωρις
ιδιαιτερες απαιτησεις
Εν κατακλειδι, η
ανισορροπια στην δυσκολια των θεματων διαφορετικων μαθηματων, για την εισαγωγη
στην ίδια σχολη ήταν αδικο και επρεπε να τελειωσει.
Καλη συνεχεια σε ολους τους μαθητες!!!
Ηλιας Ε. Τσαφόγιαννος
Χημικός