Nέος ιστότοπος : www.atomoedu.gr

25 Μαΐ 2015

ΠΑΝΕΛΛΑΔΙΚΕΣ 2015: Σχολιασμός Αρχαίων



Αξιολόγηση των Αρχαίων Ελληνικων
Οι μαθητές της θεωρητικής κατεύθυνσης εξετάστηκαν σήμερα στο μάθημα των Αρχαίων Ελληνικών.  Η επιλογή του αποσπάσματος από το διδαγμένο κείμενο του Πρωταγόρα ήταν αρκετά επιτυχής . Οι ερμηνευτικές παρατηρήσεις στοχευμένες, καλούσαν του μαθητές να σχολιάσουν καίρια σημεία του πρωτότυπου κειμένου. Στις ερωτήσεις  μπορούσε να απαντήσει με ευκολία ο σωστά προετοιμασμένος μαθητής. Η τεκμηρίωση και η πληρότητα  των νοημάτων ήταν το ζητούμενο για τον κάθε υποψήφιο.
Η καινοτομία του φετινού διαγωνίσματος  ήταν η παρατήρηση Β4 (σωστού λάθους). Έδινε τη δυνατότητα και στους μαθητές, που είχαν πραγματοποιήσει μια πιο αποσπασματική προσέγγιση της εισαγωγής, να κερδίσουν αρκετά μόρια.  Η εκτίμηση μας είναι ότι η πρώτη και η τελευταία πρόταση δημιουργούσε κάποια προβλήματα, καθώς η πρώτη δεν διατυπώνεται ξεκάθαρα στη εισαγωγή του σχολικού βιβλίου, ενώ στην τελευταία διαβάζοντας την εξεταστέα ύλη και μόνο (ως είθισται άλλωστε !!!) η μόνη αποδεκτή απάντηση είναι το λάθος.
Η λεξιλογική  άσκηση δεν συγχωρούσε τον απρόσεκτο και βιαστικό μαθητή, ενώ οι λέξεις δίνονταν στην αρχαία ελληνική  και ήταν αρκετές αριθμητικά. Μικρός, ωστόσο, ο βαθμός δυσκολίας τους.
Το αδίδακτο κείμενο (Θουκυδίδ στορίαι Α. 15. 1-2) απαιτούσε προσοχή στη μετάφραση προκειμένου να αποδοθεί  στα νέα ελληνικά,  Ο βαθμός δυσκολίας του ήταν μεγαλύτερος από αυτόν του περσινού κειμένου. 
Οι συντακτικές και γραμματικές παρατηρήσεις κινήθηκαν στα αναμενόμενα επίπεδα. Σαφώς διατυπωμένες δεν γεννούσαν κανένα πρόβλημα στους μαθητές.

Καλή συνέχεια και στα υπόλοιπα μαθήματα!!!
Καλή επιτυχία σε όλους τους μαθητές, που κάνει  ο καθένας το δικό του αγώνα!!!

Οι φιλόλογοι
Γιούλη Καραχάλιου
Κρυσταλλία Κώνστα
Χρυσούλα Σανιδά

Ηλιάνα Ψιμούλη