ΑΠΑΙΤΗΤΙΚΑ ΤΑ ΘΕΜΑΤΑ
ΤΩΝ ΜΑΘΗΜΑΤΙΚΩΝ
ΚΑΤΕΥΘΥΝΣΗΣ
ΣΤΙΣ ΠΑΝΕΛΛΑΔΙΚΕΣ
2015
Απαιτητικά και
ιδιαίτερα δύσκολα τα θέματα Μαθηματικών Κατεύθυνσης
Το ποσοστό
ερωτημάτων αυξημένης δυσκολίας ήταν μεταξύ των υψηλότερων σε σχέση με τα
τελευταία έτη.
Καλύπτεται μεγάλο
μέρος της ύλης.
Ο χρόνος δεν επαρκούσε
για την πλήρη αντιμετώπιση των θεμάτων .
Θα μπορούσε
κάποιος να πει ότι μαζί με τα θέματα του 2013 ήταν τα δυσκολότερα των
τελευταίων ετών.
Σίγουρα είναι
πολύ πιο δύσκολα από πέρυσι.
ΘΕΜΑ 1ο
Αναμενόμενη
θεωρία
ΘΕΜΑ 2ο
Θέμα με 4
ερωτήματα τα οποία όμως δεν δημιουργούσαν προβλήματα
ΘΕΜΑ 3ο
Γ1.
ερώτημα χωρίς ιδιαίτερη δυσκολία
Γ2.
Απαιτούσε εξοικείωση με ασκήσεις εξισώσεων και ανισώσεων τέτοιας μορφής
Γ3.
Μπορούσε να γίνει και με θεώρημα μέσης τιμής και με χρήση της μονοτονίας στο
πεδίο ορισμού
Γ4.
Ήθελε προσοχή στη λεπτομέρεια της συνέχειας στο (0) και παρατηρητικότητα στη
μορφή της παραγώγου
ΘΕΜΑ 4ο
Δ1.
Παρόλο που η διαδικασία επίλυσης είναι γνωστή μπορεί να δυσκολέψει τέτοιους
μαθητές
Δ2.
Ιδιαίτερη προσοχή στις πράξεις και στον ορισμό του σημείου καμπής (πρέπει να
ορίζεται εφαπτομένη) διότι από εκεί θα προκύψει η επίλυση του επόμενου
ερωτήματος
Δ3.
Από τα δυσκολότερα όρια των τελευταίων ετών. Απαιτούσε ψυχραιμία, καθαρό μυαλό
για να αντιμετωπιστεί διότι βρισκόταν στο τέλος του διαγωνίσματος
Δ4.
Παρόλο που το Bolzano το εφάρμοζε εύκολα ο μαθητής, η απόδειξη του προσήμου των
τιμών ήταν ιδιαίτερης δυσκολίας.
Η γενικότερη
παρατήρηση είναι ότι τα μαθηματικά πρέπει να προστεθούν και αυτά στη λίστα των
προηγούμενων μαθημάτων που ήταν ιδιαίτερης δυσκολίας με αποτέλεσμα οι επιδόσεις
να μην είναι ικανοποιητικές. Αυτό βέβαια συνεπάγεται πτώση των βάσεων.
Καλή συνέχεια και καλή
επιτυχία
Κων/νος
Παπακωνσταντίνου
Μαθηματικός
Φροντιστήριο ΑΤΟΜΟ