Nέος ιστότοπος : www.atomoedu.gr

4 Ιουν 2011

Ανεβαίνουν οι βάσεις στην Περιφέρεια , σταθερές στην Αθήνα


Απρόβλεπτες αυξομειώσεις στα μόρια εισαγωγής - Χαμηλά ο πήχυς, λόγω δυσκολίας θεμάτων και κρίσης, σε Αθήνα και Θεσσαλονίκη, πιο ψηλά στην περιφέρεια
Μια παιδαριώδης συμπεριφορά, συνδυασμένη με μια διττής φύσης βαρβαρότητα, δίνει το αθέατο στίγμα των φετινών πανελλαδικών εξετάσεων. Το ορατό στίγμα και οι επιπτώσεις του θα φανούν με την ανακοίνωση των Βάσεων εισαγωγής για την ανώτατη εκπαίδευση.
Εκεί, τα στοιχεία λόγω της ανώμαλης ιδιοτυπίας ενδέχεται να παρουσιάσουν σουρεαλιστικά δεδομένα, καθώς η πτώση μπορεί να υπερβεί τα 1.000 μόρια, να φθάσει τα 1.500, ακόμη και τα 2.000. Την ίδια ώρα, αντιστρόφως, μπορεί να παρατηρηθεί μια ανάλογη άνοδος των βάσεων , στις σχολές που κινούνται στον βυθό, κάτω από την επιφάνεια της θάλασσας, κάτω από τα 10.000 μόρια.

Οι ζοφερές συνέπειες της κρίσης θα αποτυπωθούν στις επιλογές των υποψηφίων, που με τη σειρά τους θα σκιαγραφήσουν το δίπολο κέντρου περιφέρειας, στο εσωτερικό του οποίου θα υπάρξει λογικά χάσμα. Η οικονομική αδυναμία των οικογενειών σε συνδυασμό με τις εξαιρετικά περιορισμένες ως ανύπαρκτες δυνατότητες για μεταγραφή θα εξαναγκάσει, ευλόγως, σε υποχρεωτική προσγείωση, περιορισμό των προτιμήσεων. Οι ελευθερίες στο φετινό μηχανογραφικό δελτίο θα είναι εξαιρετικά περιορισμένες, οι ανέσεις του παρελθόντος είναι παρελθόν. Τι σημαίνει αυτό:
Ότι, υπό ομαλές συνθήκες, οι βάσεις θα πέσουν αρκετά, λόγω της πολύ μεγαλύτερης δυσκολίας των θεμάτων. Στα δύο μεγάλα αστικά κέντρα, όμως, πιθανώς θα συγκρατηθούν λόγω του αυξημένου ανταγωνισμού που προκαλεί η κρίση, η οικονομική δυσπραγία. Έτσι, αν ο μέσος όρος της πτώσης ανέλθει στα 1.000 μόρια, στην περίπτωση της πρωτεύουσας και της συμπρωτεύουσας ο μέσος όρος θα είναι χαμηλότερος. Το ακριβώς αντίστροφο αναμένεται να συμβεί στις σχολές της περιφέρειας, όπου η πτώση ενδέχεται να υπερβεί τα 1.000 μόρια. Υπάρχει και μια απρόβλεπτη παράμετρος, που μένει να φανεί εάν θα λειτουργήσει. Ακριβώς λόγω του ότι το φετινό φαινόμενο κυκλοφορεί στους τόπους των άμεσα ενδιαφερομένων, ενδέχεται οι προτιμήσεις να μην ακολουθήσουν το στερεότυπο της Αθήνας Θεσσαλονίκης και να επιλέξουν τελικά τοπικού χαρακτήρα λύσεις. Ακόμη και εάν αυτό συμβεί όμως, το αποτέλεσμα θα είναι περιορισμένης εμβέλειας, αφού το «αθηνοκεντρικό» κράτος και οι ισχυρές βάσεις που το διαμόρφωσαν δεν παλεύονται εύκολα.
Οι σχολές υψηλής ζήτησης διατηρούν πάντοτε τη δική τους αυτοτέλεια, εκεί οι αναταράξεις είναι πιο ομαλές, καθοριστικές όμως στο εσωτερικό της αυτοτέλειας, ήτοι τα 500 μόρια της πτώσης δημιουργούν κλυδωνισμό. Εκτιμάται ότι η Ιατρική δεν θα πέσει κάτω από τα 19.000 μόρια.
Μεσαίες σχολές
Σε μια ανάποδη εικόνα τώρα, το γεγονός της δυσκολίας των θεμάτων θα ανεβάσει τις βάσεις των χαμηλόβαθμών τμημάτων, αυτών που κινούνταν κάτω από τα 10.000 μόρια. Εδώ οι τιμές από τα 5.000 6.000 μόρια μπορεί να ανέλθουν στα 7.000 8.000 μόρια.
Το Ι.ΟΟΟάρι του αναμενόμενου μέσου όρου της πτώσης εντοπίζεται αναμένεται στις λεγόμενες μεσαίες σχολές , που σημαίνει πρακτικά ότι τα 17.000 μόρια θα πέσουν στα 16.000.
Από τα πέντε επιστημονικά πεδία, τις χαμηλότερες απώλειες φαίνεται να έχει το πρώτο, οι ανθρωπιστικές επιστήμες, οι φιλολογίες και τα συναφή, καθώς η αγριότητα στα θέματα ήταν πιο ήπια. Αντίθετα, από τα υπόλοιπα τέσσερα, το πέμπτο, λόγω της ηπιότητας των Αρχών της Οικονομικής Θεωρίας μπροστά στα φυσικομαθηματικά μαθήματα, ίσως κάπως κρατήσει.
Ας πάμε τώρα στο κεντρικό στίγμα της φετινής δοκιμασίας. Εδώ, πάνω στο σώμα των υποψηφίων, των παιδιών, ναι, των παιδιών, εκτυλίχθηκε μια ασέλγεια, μια κρυφή συνωμοσία αντίθετων δυνάμεων, που μόνο με ψυχαναλυτικούς όρους μπορεί να ερμηνευθεί. Έχοντας ένα ισχυρότατο θεωρητικό παιδαγωγικό άλλοθι και συνεπικουρούμενη από μια αθώα, λαϊκιστική στη συγκεκριμένη χρονική συγκυρία ρύθμιση των ενδοσχολικών εξετάσεων που οδηγεί στο ενδοσχολικό απολυτήριο που ανακοινώθηκε λίγες ημέρες πριν από την έναρξη των πανελλαδικών, η απελευθερωμένη από το άγχος να πάρουν όλοι απολυτήριο κεντρική επιτροπή των εξετάσεων πήρε στα σοβαρά τον ρόλο της.
Μοιάζοντας να διαγράφει τα πάντα, σκιαγράφησε έναν ιδεατό υποψήφιο, ο οποίος από τη... διδασκαλία του μαθήματος στη σχολική αίθουσα (...) θα έπρεπε να γνωρίζει τις όψεις, τις ερμηνευτικές πτυχές και τις διαφορές τους της Αποκάλυψης του Ιωάννη . Πηγαίνετε τώρα να σας τα λύσουν στο φροντιστήριο , έλεγε με ισχυρότατη δόση χαιρεκακίας κάποιος εκπαιδευτικός. Ποιος, αυτός που στη διάρκεια της χρονιάς τους είχε γραμμένους . Καλυπτόμενη πίσω από το άλλοθι, για το οποίο ουδείς μπορούσε να την κατηγορήσει, η κεντρική επιτροπή ξέφυγε , μη λαμβάνοντας διόλου υπόψη ότι οι φετινοί υποψήφιοι δεν διαφέρουν από τους περσινούς ούτε από αυτούς του 2007, το σχολείο, ο εκπαιδευτικός, δεν έχουν αλλάξει στο παραμικρό. Οι όροι άνισης μεταχείρισης, παραπάνω από προφανείς, το περίεργο, νεοπαγές υπόστρωμα που διαμόρφωσε η κρίση ίσως οδήγησε σε σαδιστικού χαρακτήρα συμπεριφορές. Πιθανόν αυτό το υπόστρωμα και οι ποικιλότροπες εκφάνσεις του που διαχύθηκαν στα μύχια να οδήγησε στην πρώτη βαρβαρότητα, απόρροια ίσως του αδιεξόδου.
Τι έχουν στο μυαλό τους
Από τη στιγμή που θεωρητικά στην πράξη έχουμε ένα σύνολο ανοησιών μέχρι στιγμής, κοιτώντας ευρύτερα και βαθύτερα πηγαίνουμε, από του χρόνου ίσως, σε ένα νέο σύστημα εισαγωγής στην ανώτατη εκπαίδευση, μια ανώτατη εκπαίδευση που ούτε η κυρία Διαμαντοπούλου ούτε ο κ. Πανάρετος γνωρίζουν πώς θα διαμορφωθεί, πέρα από το όποιο μόρφωμα υπάρχει, εάν υπάρχει, στον νου τους (βλέπε χωροταξική ανακατανομή ιδρυμάτων, νέο πλαίσιο λειτουργίας των ιδρυμάτων, νέο λύκειο, γενικό και τεχνολογικό, νέα διοικητική δομή και στις δύο ανώτερες βαθμίδες), πολιτική ηγεσία και κεντρική επιτροπή έπρεπε να αρθούν στο ύψος των περιστάσεων.
Εάν η δυσκολία των θεμάτων, που είναι συνυφασμένη με ένα αίτημα για πιο σοβαρή αξιολόγηση, αποτελεί ζητούμενο (ταυτόχρονα όμως και μπούμερανγκ, ως κριτήριο αξιολόγησης των ίδιων δυνάμεων, της πολιτικής ευθύνης, της παιδαγωγικής μαθησιακής αποστολής, του δημόσιου σχολείου, όχι του φροντιστηρίου, της κρίσης εντέλει όλων αυτών στο κόσκινο της κεντρικής επιτροπής), το όποιο... πήδημα απαιτεί νηφάλια στάση. Όλοι γνωρίζουμε ότι τα 20άρια και τα 19ά ρια δεν έχουν καμία σχέση με τα 20ά ρια και τα 19άρια άλλων εποχών, ότι μεταξύ αριστείας (κουβέντα για τις υπερτιμολογήσεις των προγραμμάτων της... αριστείας) και αρίστων υπάρχει χάσμα.
Παράλυση
Η ψυχολογία των φετινών υποψηφίων, και μάλιστα των παραδοσιακά καλών μαθητών, καταρρακώθηκε εν μια πρωία. Το κλίμα ήττας που πέταξαν τα δακρυγόνα στην ατμόσφαιρα της αίθουσας οδήγησε σε δάκρυα, στην αποτυχία πολύ καλών μαθητών (με σημερινούς όρους), οι οποίοι υπό άλλες συνθήκες, με τα ίδια θέματα, θα έγραφαν πολύ καλύτερα. Η ιδιότυπη βία που εισέπραξαν τους παρέλυσε. Τους παρέλυσε η παραληρηματική συμπεριφορά των ιθυνόντων, οι οποίοι, όταν συνειδητοποίησαν τι έπραξαν, προσπάθησαν να υποχωρήσουν.
                                                                                 info: Ο ΚΟΣΜΟΣ ΤΟΥ  ΕΠΕΝΔΥΤΗ

Δεν υπάρχουν σχόλια: