Nέος ιστότοπος : www.atomoedu.gr

21 Ιουν 2011

Λιγότεροι υποψήφιοι, περισσότερες πιθανότητες επιτυχίας


Μειώνονται οι υποψήφιοι, αυξάνονται οι πιθανότητες επιτυχίας. Συνολικά, 85.478 υποψήφιοι συμμετείχαν φέτος στις Πανελλαδικές Εξετάσεις και διεκδικούν μία από τις 66.400 θέσεις
στα πανεπιστήμια και τα ΤΕΙ. Καθώς πλέον έχει καταργηθεί η βάση του 10, φέτος καταγράφεται μία από τις καλύτερες αναλογίες επιτυχίας διαχρονικά. Συγκεκριμένα, δικαίωμα εισαγωγής σε κάποια σχολή τριτοβάθμιας εκπαίδευσης κατοχυρώνει το 77,43% των υποψηφίων. Πέρυσι, στις Πανελλαδικές Εξετάσεις
συμμετείχαν 90.593 υποψήφιοι διεκδικώντας 66.994 θέσεις, δηλαδή το ποσοστό επιτυχίας ήταν 73,9%. Η φετινή αύξηση της συμμετοχής αποδίδεται στην κατάργηση της βάσης του 10. Ως προς τη συμμετοχή, πάντως, παρατηρείται μια μείωση του ενδιαφέροντος για τις ανθρωπιστικές επιστήμες, οι οποίες έχουν δύσκολες επαγγελματικές προοπτικές. Αυτό θεωρείται εύλογο, καθώς οι περισσότερες (φιλολογίες, παιδαγωγικά κ.ά.) έχουν ως κύρια επαγγελματική διέξοδο τον δημόσιο τομέα, στον οποίο οι προσλήψεις τα επόμενα χρόνια θα γίνονται με το σταγονόμετρο.
Αντίστροφα, περισσότεροι υποψήφιοι συγκριτικά με πέρυσι προτίμησαν τη θετική κατεύθυνση και τον πρώτο κύκλο της τεχνολογικής κατεύθυνσης. Πρόκειται για δύο κατευθύνσεις με σχετικά δύσκολα μαθήματα, που όμως οδηγούν σε σχολές με καλές επαγγελματικές προοπτικές (π.χ. ιατρικές και πολυτεχνεία). Επίσης, σταθερό παραμένει το ενδιαφέρον για τις οικονομικές σπουδές, αφού η μείωση όσων εξετάστηκαν στις Αρχές Οικονομικής Θεωρίας (24.226 φέτος-25.180 πέρυσι) αποδίδεται στη μείωση του συνολικού αριθμού υποψηφίων.
Από την άλλη, η Βιολογία, τα Μαθηματικά και τα Αρχαία Ελληνικά κατεύθυνσης ήταν, και φέτος, τα μαθήματα-κλειδιά για την εισαγωγή στις περιζήτητες ιατρικές σχολές, τα πολυτεχνεία και τις σχολές κοινωνικών και ανθρωπιστικών επιστημών. Χαρακτηριστικά, στη Βιολογία θετικής κατεύθυνσης οι αριστούχοι μειώθηκαν κατά 23,52%. Στα Αρχαία η μείωση των αριστούχων ήταν 3,65% και στα Μαθηματικά θετικής κατεύθυνσης 13,14

Δεν υπάρχουν σχόλια: