Nέος ιστότοπος : www.atomoedu.gr

5 Ιουν 2011

Ποια μαθήματα καίνε τους υποψηφίους


Οι δυσκολίες, οι ασάφειες των θεμάτων και η πιθανολογούμενη πτώση των βάσεων εισαγωγής σε ΑΕΙ και TEI
Με το μάθημα Επιλογής Αρχές Οικονομικής θεωρίας έπεσε π αυλαία των φετινών Πανελλήνιων Εξετάσεων. Απομένουν οι εξετάσεις στα Ειδικά Μαθήματα, αλλά και οι επαναληπτικές για εκείνους που απουσίασαν για λόγους υγείας κατά τπ διάρκεια των Πανελληνίων, εφόσον έχουν προσκομίσει τα ιατρικά δικαιολογητικά στο λύκειο φοίτησης τους εντός τριών ημερών από την ημέρα εξέτασης που απουσίασαν.
Οι επαναληπτικές εξετάσεις είναι κοινές για τους μαθητές γενικών και εσπερινών λυκείων και πρόκειται, σύμφωνα με το πρόγραμμα, να ολοκληρωθούν στις 10 6 2011 με τις Αρχές Οικονομικής θεωρίας, μάθημα Επιλογής όλων των Κατευθύνσεων.

Καθοδική πορεία αναμένεται να ακολουθήσουν φέτος οι βάσεις εισαγωγής στα περιζήτητα πανεπιστημιακά τμήματα. Η πρώτη εικόνα από τη βαθμολόγηση των γραπτών από ορισμένα βαθμολογικά κέντρα της χωράς είναι απογοητευτική. Δύο Βασικά μαθήματα, η Λογοτεχνία Κατεύθυνσης και τα Μαθηματικά Κατεύθυνσης, θα κάνουν φέτος τη μεγαλύτερη ζημιά στους υποψηφίους των Πανελλαδικών Εξετάσεων
Οι φετινές Πανελλήνιες Εξετάσεις, όπως λένε οι καθηγητές, χαρακτηρίστηκαν από τπ μεγάλη δυσκολία των θεμάτων που επέλεξε η εξεταστική επιτροπή. Μπορεί n βάση του 10 να αποτελεί παρελθόν για την εισαγωγή στα ανώτερα και ανώτατα εκπαιδευτικά ιδρύματα της χώρας, το φιλτράρισμα όμως των υποψηφίων υπήρξε με την αύξηση της δυσκολίας των θεμάτων, καθώς τα θέματα, κυρίως στα Μαθηματικά και στη Λογοτεχνία Κατεύθυνσης, χαρακτηρίστηκαν ιδιαιτέρως απαιτητικά από τις αρμόδιες επιστημονικές ενώσεις. Οι εκτιμήσεις των βαθμολογητών κάνουν λόγο για πτώση των βάσεων σε ορισμένες σχολές της Τεχνολογικής ή και της θετικής Κατεύθυνσης, ενώ και στη θεωρητική διαφαίνεται μικρή πτωτική τάση.
Οι εκπαιδευτικοί επισημαίνουν ότι στις φετινές Πανελλήνιες Εξετάσεις δεν έλειψε π προχειρότητα, η οποία εντοπίστηκε και πάλι στα θέματα των Μαθηματικών Γενικής Παιδείας. Δύσκολα θέματα είχαμε επίσης σε Φυσική, Μαθηματικά Κατεύθυνσης και Αρχαία, ενώ στα ίδια επίπεδα με τις προηγούμενες χρονιές παρέμειναν τα θέματα των υπόλοιπων μαθημάτων. Εάν τώρα σε όλη αυτήν την εικόνα προσθέσουμε τα... sms του Γαλατσίου και ότι δόθηκαν σε Εσπερινό εξεταστικό κέντρο θέματα ημερήσιου λυκείου(!), συμπληρώνεται το παζλ των παρατράγουδων των φετινών Πανελλήνιων Εξετάσεων.
Εικόνα
Καθοδική πορεία αναμένεται να ακολουθήσουν φέτος οι βάσεις εισαγωγής στα περιζήτητα πανεπιστημιακά τμήματα. Η πρώτη εικόνα από τη βαθμολόγηση των γραπτών από ορισμένα βαθμολογικά κέντρα της χώρας είναι απογοητευτική.
Δύο βασικά μαθήματα, η Λογοτεχνία Κατεύθυνσης και τα Μαθηματικά Κατεύθυνσης, θα κάνουν φέτος τη μεγαλύτερη ζημιά στους υποψηφίους των Πανελλαδικών Εξετάσεων, αφού σε αυτά καταγράφονται πολύ χαμηλές βαθμολογίες. Σύμφωνα με τους καθηγητές, στα αποτελέσματα των φετινών Πανελλαδικών δεν θα υπάρχει μέση οδός, καθώς τα γραπτά και η βαθμολογία τους χωρίζονται σε δύο κατηγορίες: τα γραπτά με πολύ καλή ή άριστη βαθμολογία και τα γραπτά με βαθμολογία κάτω από τη βάθη. Απουσιάζουν, δηλαδή, τα γραπτά της μεσαίας Βαθμολογικής κλίμακας, όπου συνήθως συνωστίζονται οι περισσότεροι υποψήφιοι. Αυτό σημαίνει, σύμφωνα πάντα με τους καθηγητές, ότι υπήρχαν μόνον εύκολα και δύσκολα θέματα. Κατά συνέπεια, οι υποψήφιοι που απάντησαν στα δύο θέματα που ήταν εύκολα έπιασαν τη Βάση και όσοι ήταν καλά διαβασμένοι απάντησαν και στα δυσκολότερα θέματα, οπότε έγραψαν πάνω από 18.
Η Πανελλήνια Ένωση Φιλολόγων, αλλά και πολλοί φιλόλογοι Βαθμολογητές, υποστηρίζουν ότι τα φετινά θέματα Ιστορίας Γενικής Παιδείας ήταν Βεβαίως σαφή, ωστόσο είχαν αυξημένο Βαθμό δυσκολίας και στηρίζονταν στις απομνημονευτικές ικανότητες του υποψηφίου. Η πρώτη εκτίμηση είναι ότι περίπου 6 στα 10 γραπτά θα βαθμολογηθούν κάτω από τη βάση και ότι λιγότερο από το 5% των γραπτών θα βαθμολογηθεί με άριστα.
Οι ίδιοι οι μαθητές που συμμετείχαν σε αυτές έβγαλαν μονάχα ένα συμπέρασμα, διατυπωμένο με διάφορους τρόπους: Το φιάσκο της 10ετίας! , Μας τσάκισαν! , Ευχαριστούμε που σκοτώσατε τα όνειρά μας... είναι μόνο ορισμένα από τα σχόλια των φετινών υποψήφιων, που βλέπουν το όνειρο τους για μια θέση σε ένα ανώτατο εκπαιδευτικό ίδρυμα της χώρας να απομακρύνεται επικίνδυνα.
Πολύ υψηλά ποσοστά γραπτών κάτω από τη Βάση θα εμφανιστούν φέτος και στα Μαθηματικά και στα Στοιχεία Στατιστικής, που είναι μάθημα Γενικής Παιδείας, ενώ λιγότεροι θα είναι φέτος και οι υποψήφιοι που έγραψαν στην κλίμακα 18 20. Σύμφωνα με τη Μαθηματική Εταιρία, τα φετινά θέματα στο σύνολο τους είναι σαφώς δυσκολότερα από τα αντίστοιχα του 2010
Τα γραπτά
Οι κακές επιδόσεις στα Μαθηματικά Γενικής Παιδείας οδηγούν μαθητές και καθηγητές της Δευτεροβάθμιας Εκπαίδευσης στο συμπέρασμα ότι φέτος θα υπάρξει πτώση των βάσεων στις οικονομικές σχολές του πέμπτου επιστημονικού πεδίου, καθώς το μάθημα αυτό μαζί με την Οικονομία καθορίζουν τις βάσεις στα τμήματα αυτά Πολλοί μαθηματικοί, μάλιστα, επιμένουν ότι υπήρξαν ασάφειες και παραπλανητικά (πλεονάζοντα) δεδομένα στα Μαθηματικά Γενικής Παιδείας, γεγονός που αναμένεται να έχει δημιουργήσει περαιτέρω προβλήματα. Ιδιαίτερα το ερώτημα Β1 αναμένεται να έχει δυσκολέψει πάρα πολλούς υποψήφιους, αλλά το ότι δίνεται το αποτέλεσμα διευκολύνει στην απάντηση των επόμενων ερωτημάτων.
Ανάλογη κακή εικόνα εμφανίζουν και τα γραπτά των υποψηφίων στο μάθημα της Βιολογίας Γενικής Παιδείας και στο μάθημα Φυσικής Γενικής Παιδείας, Σύμφωνα με την Ένωση Ελλήνων Φυσικών, τα θέματα στο μάθημα Φυσικής Γενικής Παιδείας ήταν διατυπωμένα με τρόπο σαφή και επιστημονικά ορθό, είχαν διαβαθμισμένη δυσκολία, ωστόσο δεν ήταν προσαρμοσμένα στο πνεύμα ενός μαθήματος Γενικής Παιδείας, καθώς ήταν στραμμένα σε υπολογιστική κατεύθυνση και απαιτούσαν ιδιαίτερη εμπειρία και ικανότητες στο συνδυασμό μαθηματικών σχέσεων και εκτέλεσης υπολογισμών. Οι εκτιμήσεις πολλών βαθμολογητών συγκλίνουν ότι περίπου 1 στα 4 γραπτά θα βαθμολογηθούν κάτω από τη βάση, ενώ περίπου 1 στα 2 αναμένεται να βαθμολογηθεί στη βαθμολογική κλίμακα 15…20.
ΠΗΓΗ: Βραδυνή της Κυριακής

Δεν υπάρχουν σχόλια: