Tα σημερινά θέματα στο μάθημα της Χημείας -Βιοχημείας χαρακτηρίζονται από πληρότητα και πρωτοτυπία. Η Επιτροπή των Πανελληνίων Εξετάσεων στο μάθημα αυτό, συντονισμένη με αυτές των προηγουμένων μαθημάτων, αποφάσισε να βάλει ζητήματα διαβαθμισμένης δυσκολίας. Έτσι δίνει ορισμένα «εύκολα» μόρια στους μαθητές ( θέματα Α1, Α2, Α4, Β1), αλλά από την άλλη ζητά 10 μονάδες από αυτούσια κομμάτια του βιβλίου - κάτι που θα μπορούσε να το αποφύγει.
Συγκεκριμένα
Στο θέμα Α, δυσκολία υπάρχει στο Α2, ενώ στο Α3 (α) , πρέπει ο μαθητής να προσέξει την έκφραση « υδατικό διάλυμα NaCl», έτσι ώστε διαπιστώνοντας την αλλαγή του όγκου να δώσει την σωστή απάντηση.
Το Β2 απευθύνονταν σε μαθητές σωστά κατατοπισμένους και προετοιμασμένους για θέματα που ξέφευγαν από το γνωστό ύφος των ασκήσεων προηγουμένων ετών.
Το Β3 πρόκειται για πρόβλημα που λύνεται αρκετές φορές στη διάρκεια μιας σωστής προετοιμασίας.
Στο ζήτημα Γ, τα Γ1, Γ2, Γ3 και Γ4 απαιτούσαν ανάκληση γνώσεων θεωρίας.
Στο θέμα Δ, το Δ1 και Δ2 κρίνονται ως θέματα μέτριας δυσκολίας (είχε τεθεί παρόμοιο θέμα σε παλαιότερες Πανελλήνιες).
Τα Δ3 και Δ4 εντάσσονται στα αναμενόμενα. Τέλος το Δ5 διαθέτει πρωτοτυπία , απαιτεί πολύ καλή αιτιολόγηση (στο β` μέρος) και είναι αυτό που θα καθορίσει τον αριθμό των αριστούχων μαθητών.
Τελικά, στο λογικό ερώτημα: Τα θέματα ήταν εύκολα ή δύσκολα ; Η απάντηση είναι απλή. Ένας μαθητής με σωστή καθοδήγηση στη μελέτη του, με σκληρή προσωπική δουλειά , λύνοντας πληθώρα ασκήσεων και κάνοντας έγκαιρη επανάληψη της ύλης ,μπορούσε να ανταποκριθεί στις απαιτήσεις των θεμάτων.
Καλή επιτυχία στα υπόλοιπα μαθήματα!
Τσαφόγιαννος Ηλίας
Χημικός
Καλή επιτυχία στα υπόλοιπα μαθήματα!
Τσαφόγιαννος Ηλίας
Χημικός
Δεν υπάρχουν σχόλια:
Δημοσίευση σχολίου