Τα σημερινά θέματα στην Ιστορία Κατεύθυνσης μπορούν να θεωρηθούν θεωρητικά και πρακτικά εύκολα-πάντα- για τους σωστά προετοιμασμένους μαθητές.
Βασική προϋπόθεση η αφομοίωση του γνωστικού υλικού και η αναλυτική και συνθετική σκέψη για την επεξεργασία των παραθεμάτων.
Ειδικότερα:
Στο θέμα Α1 οι προτάσεις με τη σαφή διατύπωσή τους και το απλό περιεχόμενο δίνουν εύκολα τα 10 πρώτα μόρια στους μαθητές.
Οι όροι στο Α2 θέμα μπορούν να διασαφηνιστούν χωρίς δυσκολία αφού πρόκειται για όρους βασικούς του γνωστικού περιεχομένου.
Τα πρώτα ερωτήματα ανάπτυξης Β1 (α,β) απαιτούν το στοιχειώδες διάβασμα του 2ου κεφαλαίου και είναι από τα πιο απλά ερωτήματα που έχουν τεθεί τα τελευταία χρόνια.
Η ίδια σαφήνεια χαρακτηρίζει και την ερώτηση Β2 – η οποία εύκολα μπορεί να απαντηθεί , αρκεί οι μαθητές να δώσουν την απαραίτητη προσοχή στο χρονικό διάστημα που ορίζεται.
Ως προς την επεξεργασία του πρώτου παραθέματος Γι(α,β), απο την Ιστορία του Ελληνικού Έθνους, κρίνεται απαραίτητη η προσεκτική μελέτη και η ακριβής επισήμανση των σημείων που καλύπτουν τα ερωτήματα. Τα ίδια τα ερωτήματα κατευθύνουν άμεσα τους μαθητές έτσι ώστε να προσδιορίσουν εύκολα τα στοιχεία του σχολικού βιβλίου τα οποία έπρεπε να αξιοποιήσουν στην απάντησή τους.
Το δεύτερο παράθεμα Δ1 είναι το ίδιο βοηθητικό με το πρώτο. Η απλή γλώσσα και το σαφές λεξιλόγιο δεν αφήνουν περιθώρια παρανόησης από τους μαθητές . Ωστόσο, καλό θα ήταν στην απάντηση του συγκεκριμένου ερωτήματος να αξιοποιηθεί τόσο η γενική εισαγωγή του κεφαλαίου των επιπτώσεων από το σχολικό βιβλίο, όσο και το εισαγωγικό σχόλιο του υποκεφαλαίου της οικονομίας.
Τέλος δεν θα έπρεπε να παραλειφθεί η συμβολή των γυναικών στον ίδιο τομέα.
Σε ένα μάθημα, όπως η Ιστορία , που το σχολικό βιβλίο παίζει τον πιο σημαντικό ρόλο , η απομνημονευτική δυνατότητα θεωρείται απαραίτητη και η κριτική αξιολογείται πλέον ως ικανότητα , αυτοί που μπορούν να ελπίζουν σε έναν υψηλό βαθμό, είναι όσοι εχουν επενδύσει σωστα στα παραπάνω.
Oι φιλόλογοι καθηγητές
Σανιδά Χρυσούλα
Τσίγκας Ηλίας
Δεν υπάρχουν σχόλια:
Δημοσίευση σχολίου