Tα φετινά θέματα στο μάθημα της Χημείας χαρακτηρίζονται
ως μέτριας δυσκολίας, εντός της εξεταστέας ύλης, διαφορετικού ύφους σε ορισμένα
σημεία και με σημαντική δυσκολία στις πράξεις του θεματος Δ
ΘΕΜΑ Α
Α1,Α2,Α3,Α4, απαιτούσαν βασικές γνώσεις θεωρίας
Α5, εδώ
η επιτροπή αστόχησε ζητώντας ορισμούς (=παπαγαλία)
ΘΕΜΑ Β
Β1, απλό
θέμα κατανομής ηλεκτρόνιων και εύρεσης τύπου κατά Lewis ενός
άλατος
Β2,
για καλά προετοιμασμένους μαθητές, αφού απαιτούσε ακριβή διατύπωση των αιτιολογήσεων
Β3, απαιτούσε
καλή γνώση των χαρακτηριστικών αντιδράσεων των οργανικών ενώσεων. Το ζήτημα αυτό
μπορεί να επιλυθεί με συνδυασμό αντιδραστηρίων
ΘΕΜΑ Γ
Γ1
Η επιτροπή αποφάσισε να
μην ζητήσει οργανικές ενώσεις μέσα από μια πορεία αντιδράσεων (γνωστά ως «δέντρα») , που ελέγχουν καλύτερα τη γνώση.
Οσοι μαθητές δεν ήταν εξοικειωμένοι με τέτοιου
είδους θέματα θα αντιμετώπισαν δυσκολίες
Γ2
Το δυσκολότερο εκ των δυο
υποερωτηματων. Εδώ η επιτροπή μας θύμισε παλαιοτέρα θέματα δεσμών. Τα 11 μόρια θα
είναι καθοριστικά στην επίδοση των μαθητών , στην πορεία προς το άριστα
Η περίπτωση οξείδωσης
πρωτοταγους αλκοόλης με K2Gr2O7 (H2SO4) σε μίγμα
δυο οργανικών προϊόντων, περιέχεται στις σημειώσεις του Φροντιστηρίου και είχε διδαχθεί
την παραμονή των εξετάσεων. Γεγονός που δικαιώνει στον τρόπο προετοιμασίας των υποψήφιων που μας εμπιστεύονται
ΘΕΜΑ Δ
Δ1, εύκολο
Δ2, βασική
περίπτωση επίδρασης κοινού ιόντος ισχυρής βάσης-ασθενούς βάσης , μετα από αντίδραση
μεταξύ ηλεκτρολυτών
Δ3,
Μαζι με το Γ2, θα κρίνουν το άριστα. Πρωτότυπη
άσκηση με ογκομετρηση, με αρκετή έκταση
. Προκαλεί όμως εντύπωση η απόφαση της επιτροπής
να δυσκολέψει τις αριθμητικές πραξεις.Τι θέλησε να ελέγξει; Την δυνατότητα των μαθητών
να κατανοήσουν το πρόβλημα από χημικής άποψης ή να αφιερώσουν πολύτιμο χρόνο σε
αριθμητικούς υπολογισμούς, χάνοντας την ουσία της εξέτασης:
Ευχόμαστε πολλά χαμόγελα
την ημέρα των αποτελεσμάτων……
Ηλίας Ε. Τσαφόγιαννος
Δεν υπάρχουν σχόλια:
Δημοσίευση σχολίου