Οκτώ μαθήματα με μεγάλα ποσοστά κάτω από τη βάση εμφανίζονται στα
πρώτα δείγματα βαθμολογιών από πολλά βαθμολογικά κέντρα της χώρας.
Φυσική και Μαθηματικά Τεχνολογικής Κατεύθυνσης καταλαμβάνουν τις πρώτες
θέσεις καθώς περίπου 8 στα 10 γραπτά βαθμολογούνται κάτω από 10. Ο
δεύτερος γύρος των Πανελλαδικών Εξετάσεων αρχίζει με την εξέταση των
Ειδικών Μαθημάτων στις 15 και ολοκληρώνεται στις 24 Ιουνίου. Παράλληλα
τα βαθμολογικά κέντρα σε όλη τη χώρα έχουν πάρει φωτιά με τη διόρθωση
των περίπου 500.000 γραπτών.
Σύμφωνα με τα πρώτα δείγματα βαθμολογιών αλλά και τις εκτιμήσεις
βαθμολογητών, τα μαθήματα με το μεγαλύτερο ποσοστό βαθμολογιών στην
κλίμακα 0-9,9 είναι η Φυσική Τεχνολογικής Κατεύθυνσης και τα Μαθηματικά
Τεχνολογικής Κατεύθυνσης. Στα μαθήματα αυτά το δείγμα βαθμολογιών που
έχουμε στη διάθεσή μας εμφανίζει ότι 83% βαθμολογείται κάτω από τη βάση
στη Φυσική, ενώ το ποσοστό στα Μαθηματικά είναι 74%. Μεγάλο ποσοστό
γραπτών κάτω από τη βάση παρουσιάζεται στα Αρχαία της Θεωρητικής (47%),
την Ιστορία της Θεωρητικής (42%), τη Βιολογία Γενικής Παιδείας (43%), τα
Μαθηματικά Γενικής Παιδείας (46%), την Ανάπτυξη Εφαρμογών Τεχνολογικής
(46%) και τη Φυσική Θετικής Κατεύθυνσης (40%).
ΟΙ ΒΑΣΕΙΣ. Η γενική εικόνα από τα στοιχεία του
δείγματος είναι ότι περίπου 50%-55% των υποψηφίων της Τεχνολογικής
Κατεύθυνσης έχουν Γενικό Βαθμό Πρόσβασης κάτω από τη βάση, ενώ παρόμοια
αναμένεται να κινηθεί άνω του 20% της Θετικής Κατεύθυνσης. Οι εμφανώς
χειρότερες επιδόσεις κυρίως στη Φυσική Θετικής και Τεχνολογικής
Κατεύθυνσης, τη Χημεία Θετικής Κατεύθυνσης, τη Γλώσσα Γενικής Παιδείας
στην οποία συμμετέχουν οι υποψήφιοι όλων των Κατευθύνσεων και στη
Βιολογία Γενικής Παιδείας την οποία επιλέγει και ένα τμήμα των υποψηφίων
της Θετικής Κατεύθυνσης δείχνουν ότι οι βάσεις εισαγωγής στα 2ο, 3ο και
4ο Επιστημονικά Πεδία στα οποία κατευθύνονται οι υποψήφιοι των δύο
Κατευθύνσεων θα πιέσουν ακόμη λίγο προς τα κάτω τις συμπιεσμένες από
πέρυσι βάσεις εισαγωγής τους. Ιατρικές, Οδοντιατρικές, Φαρμακευτικές
Σχολές, τμήματα Μαθηματικών, Φυσικής, Χημείας και Πληροφορικής καθώς και
τα πολυτεχνικά τμήματα που αποτελούν τις ναυαρχίδες των τριών
Επιστημονικών Πεδίων δεν φαίνεται να μπορούν να ξεφύγουν από αυτή την
πίεση.
Περιφερειακές σχολές. Η πτώση των βάσεων εισαγωγής αναμένεται να
είναι πιο ορατή στις περιφερειακές σχολές των Επιστημονικών Πεδίων που
προαναφέρθηκαν. Και αυτό καθώς προς τα εκεί θα κατευθυνθεί όπως και
πέρυσι μικρότερος αριθμός υποψηφίων από ό,τι το 2010, το 2009 κ.λπ.,
αφού καταγράφεται και φέτος με μεγαλύτερη ένταση επιμονή μεγάλου
τμήματος των υποψηφίων σε σχολές της περιοχής όπου κατοικοεδρεύουν (άρα
Αθήνα και Θεσσαλονίκη) λόγω της πρωτοφανούς οικονομικής κρίσης, που
εκτός των άλλων έχει μειώσει και τις προσδοκίες για αντιστοίχιση κάποιων
σχολών με επαγγελματική αποκατάσταση.
Οι Αρχές Οικονομικής Θεωρίας είναι μάθημα αυξημένης βαρύτητας για
το 5ο Επιστημονικό Πεδίο και έχει σημαντικό ρόλο στην κίνηση των βάσεων
των σχολών Οικονομίας και Διοίκησης, στις οποίες κατευθύνονται κυρίως
υποψήφιοι από την Τεχνολογική και τη Θεωρητική Κατεύθυνση. Το μάθημα της
Οικονομικής Θεωρίας αφομοιώνεται δύσκολα. Ετσι, ενώ αρχικά φαίνεται
εύκολο και άμεσα κατανοητό, ξαφνικά γίνεται εξαιρετικά περίπλοκο. Αυτό
σημαίνει ότι η μελέτη της Οικονομικής Θεωρίας πρέπει να γίνεται αργά,
προσεκτικά και συστηματικά.
H δυσκολία του μαθήματος εντοπίζεται στο γεγονός ότι ο υποψήφιος
πρέπει να συνδυάζει τις θεωρητικές έννοιες με την πρακτική εφαρμογή
τους. Επιβεβλημένες είναι η κατανόηση και η εμπέδωση των βασικών
οικονομικών εννοιών.
Η εξέταση περιλαμβάνει τέσσερα θέματα, δύο θεωρίας και δύο ασκήσεις
που μπορεί να έχουν υποερωτήματα. Η βαθμολογία κατανέμεται κατά 25% σε
κάθε θέμα, ενώ στα υποερωτήματα καθορίζεται ανάλογα με τη βαρύτητά τους
και ανακοινώνεται στους μαθητές.
Το πρώτο θέμα περιέχει ερωτήσεις πολλαπλών επιλογών ή σωστού -
λάθους με σκοπό τον έλεγχο των γνώσεων της θεωρίας του σχολικού βιβλίου.
Το δεύτερο, μία ή δύο ερωτήσεις ελεύθερης ανάπτυξης με το ίδιο
αντικείμενο από κεφάλαια της θεωρίας του σχολικού βιβλίου. Το τρίτο
είναι μια άσκηση εφαρμογής των τύπων, παρόμοια με αυτή του σχολικού
βιβλίου. Το τέταρτο θέμα είναι το δυσκολότερο, το θέμα-κλειδί για το
άριστα και αποτελείται από μια άσκηση, της οποίας η λύση απαιτεί
συνδυασμό γνώσεων από τα κεφάλαια του σχολικού βιβλίου. Απαιτεί κριτική
ικανότητα, ικανότητα υπολογισμού και σύνθεσης των γνώσεων της θεωρίας.
Δεν υπάρχουν σχόλια:
Δημοσίευση σχολίου