Απόλυτα εύστοχη αποδείχτηκε
η χθεσινή μας πρόταση!!
Σε
γενικές γραμμές , τα θέματα θεωρούνται προσιτά , βατά και αρκετά εύκολα στην
προσέγγισή τους από την πληθώρα τουλάχιστον των μαθητών.
Ειδικότερα
:
Στο
Α1 θέμα έπρεπε αρχικά να
διασαφηνιστούν οι τρεις έννοιες που δίνονταν και στη συνέχεια να τεκμηριωθούν
με στοιχεία του ποιήματος. Μόνο με τη σωστή και πλήρη προσέγγιση των όρων θα
μπορούσε να απαντηθεί επαρκώς η ερώτηση.
Στο
Β1 θέμα η άποψη του Στ. Διαλησμά
μπορούσε να τεκμηριωθεί με τον επαρκή σχολιασμό του τίτλου ως οργανικό τμήμα
του ποιήματος.
Στο
ερώτημα Β2 ιδιαίτερη σημασία
απαιτούσε η ερμηνεία της λειτουργίας του κάθε εκφραστικού μέσου που επέλεξε ο κάθε μαθητής. Καλό θα ήταν οι
μαθητές να μην περιορίζονταν μόνο στα σχήματα λόγου αλλά να στραφούν στην
επιλογή εκείνων των εκφραστικών μέσων που θα έκαναν τη διαφορά.
Στο
ερώτημα Γ1, αν και δινόταν μικρό όριο λέξεων, οι μαθητές ήταν υποχρεωμένοι να
σχολιάσουν λέξεις- κλειδιά του αποσπάσματος
τόσο σε επίπεδο περιεχομένου όσο και σε επίπεδο τεχνικής.
Τέλος
, το παράλληλο του Τάσου Λειβαδίτη
ήταν αυτό που δυσκόλεψε περισσότερο τους μαθητές. Ζητώντας ομοιότητες και
διαφορές θα μπορούσε να προκαλέσει σύγχυση απόψεων καθώς γενικά ο ποιητικός λόγος με τη συγκινησιακή γλώσσα
και τα μεστά νοήματα πάντα διεγείρει αμφιβολίες και παρανοήσεις.
Δεν
μπορεί να θεωρηθεί εύκολο στην προσέγγισή του αφού απαιτούσε μεγάλη προσοχή
στην τεκμηρίωση των νοημάτων με συγκεκριμένους στιχους.
Σίγουρα , όμως προκαλούσε την κριτική σκέψη
των μαθητών και έδινε προβάδισμα σε όσους είχαν εξασκηθεί σε πληθώρα παράλληλων
κειμένων καθ’όλη τη διάρκεια της σχολικής χρονιάς.
Ø
Αξίζει να σημειωθεί ότι τα θέματα Β1 και Β2 διατυπώθηκαν και
σχολιάστηκαν αυτούσια στα χθεσινά μαθήματά μας.
Για
μια ακόμη φορά αποδείχτηκε ότι το μάθημα της Νεοελληνικής Λογοτεχνίας απαιτεί εξαιρετικά καλή και
επαρκή προετοιμασία βασισμένη στη σωστή βιβλιογραφία, τα συχνά διαγωνίσματα και
τις μεστές επαναλήψεις .
Καλή
συνέχεια σε όλους τους υποψηφίους ….
Χρυσούλα Σανιδά
Ηλίας Τσίγκας
Δεν υπάρχουν σχόλια:
Δημοσίευση σχολίου