H ποιοτική αναβάθμιση
των θεμάτων που παρατηρήθηκε πέρυσι , στο
μάθημα της Χημείας-Βιοχημείας συνεχίσθηκε
και φέτος.
ΘΕΜΑ Α
Στα
Α1 και Α2 συνήθη ερωτήματα εξετάσεων.
Στο
Α3, εμφανίζεται για πρώτη φορά
στην Τεχνολογική κατεύθυνση , η αιτιολόγηση των απαντήσεων. Χωρίς, ιδιαίτερη δυσκολία.
Στο Α4,
απλές αντιδράσεις
Στο
Α5, το συνηθισμένο διάγραμμα των
αντιδράσεων αντικατέστησε η περιγραφή της πορείας αυτών, αναγράφοντας όχι τους τύπους αλλά τα ονόματα
των οργανικών ενώσεων. Κρίνεται ως ζήτημα μικρής δυσκολίας
ΘΕΜΑ Β
Aπουσιάζει το κλασσικό υποερωτημα εύρεσης του ΡΗ ή εύρεσης της σταθεράς ιοντισμού οξέος (Ka) ή βάσης (Kb) . Β1: άσκηση αραίωσης ισχυρού ηλεκτρολύτη (HCl) και ασθενούς ηλεκτρολύτη (CH3COOH). Προσοχή
στις πράξεις
Β2 : Η λύση του ερωτήματος αυτού είναι αυξημένης δυσκολίας.
Και τούτο γιατί απαιτεί την διερεύνηση των δεδομένων (ποια ένωση περισσεύει). Όποιος μαθητής λύσει το θέμα χωρίς να λάβει υπ` όψη του το παραπάνω
θα έχει απώλειες μονάδων.
Επιπλέον,
η ζητούμενη αναλογία όγκων, καθιστά δυσκολότερες τις πράξεις με αποτέλεσμα να δυσκολεύει
ακόμη περισσότερο η προσπάθεια των μαθητών για άριστη επίδοση. Nα σημειωθεί, ότι είχαμε τονίσει στους
μαθητές του Φροντιστηρίου την απουσία των θεμάτων, που είχαν ως ζητούμενο την αναλογία
των όγκων δυο υδατικών διαλυμάτων
Β3 : Μια ακόμη αραίωση. Όμως ο μαθητής έπρεπε να αιτιολογήσει
γιατί μεταβάλλεται και πως (μειώνεται) το ΡΗ του διαλύματος του άλατος.
ΘΕΜΑ Γ
Γ1 και Γ2,
γνώσεις θεωρίας
Γ3 : α,β,γ εύκολα ζητήματα
Γ4, αναμενόμενο
ερώτημα αντιστοίχησης
ΘΕΜΑ Δ
Δ1, ανάκληση γνώσεων θεωρίας.
Δ2: Η εμφάνιση σχημάτων από τον μεταβολισμό των σακχάρων
συνεχίστηκε. Πρόκειται για συρραφή σχημάτων
που έχουν εμφανισθεί σε παλαιότερες εξετάσεις.
Στα επαναληπτικά θέματα είχαμε τονίσει τις πορείες που περιγράφουν τη διαδικασία μεταβολισμού
των σακχάρων, μαζί με τα ένζυμα που δρουν καταλυτικά σε αυτές. Ως εκ τούτου , για το Φροντιστήριο το παραπάνω θέμα δεν αποτελεί
έκπληξη .
Εν
κατακλείδι, η επιτροπή επέλεξε θέματα σαφή,
που απαιτούσαν καλή γνώση της θεωρίας της Βιοχημείας και κατανόηση σε βάθος των
εννοιών της Χημείας.
Η
άριστη επίδοση θα επιτευχθεί μόνο από τους σωστά προετοιμασμένους μαθητές
Καλά αποτελέσματα σε όλους τους μαθητές……
Ηλίας Ε. Τσαφόγιαννος
Χημικός
Δεν υπάρχουν σχόλια:
Δημοσίευση σχολίου