Οι διακοπές των εορτών είναι μια πρώτης τάξεως ευκαιρία για τους χιλιάδες υποψήφιους να αφιερώσουν περισσότερο χρόνο για την οργάνωση της μελέτης τους στα πανελλαδικώς εξεταζόμενα μαθήματα.
Στις Πανελλαδικές Εξετάσεις υπάρχουν μαθήματα τα οποία «παραδοσιακά» δημιουργούν προβλήματα στην πλειονότητα των υποψηφίων και άλλα στα οποία η εξασφάλιση υψηλής βαθμολογίας δεν είναι συνήθως μια πολύ δύσκολη διαδικασία. Καθώς η στροφή του χρόνου φέρνει πιο κοντά, αφενός τις δηλώσεις των υποψηφίων για το 6ο μάθημα και αφετέρου τις ίδιες τις Πανελλαδικές εξετάσεις, παρουσιάζουμε τα μαθήματα στα οποία, σ΄ αυτό το τελευταίο χρονικό διάστημα, πρέπει να δώσουν ιδιαίτερη βαρύτητα οι υποψήφιοι όλων των Κατευθύνσεων.
Αναφερόμαστε αφενός στα μαθήματα εκείνα στα οποία οι υποψήφιοι συναντούν τις μεγαλύτερες δυσκολίες τα τελευταία χρόνια καθώς και σε εκείνα στα οποία μπορεί να στηριχθεί κανείς για να πετύχει ένα βαθμολογικό άλμα.Στις Πανελλαδικές Εξετάσεις υπάρχουν μαθήματα τα οποία «παραδοσιακά» δημιουργούν προβλήματα στην πλειονότητα των υποψηφίων και άλλα στα οποία η εξασφάλιση υψηλής βαθμολογίας δεν είναι συνήθως μια πολύ δύσκολη διαδικασία. Καθώς η στροφή του χρόνου φέρνει πιο κοντά, αφενός τις δηλώσεις των υποψηφίων για το 6ο μάθημα και αφετέρου τις ίδιες τις Πανελλαδικές εξετάσεις, παρουσιάζουμε τα μαθήματα στα οποία, σ΄ αυτό το τελευταίο χρονικό διάστημα, πρέπει να δώσουν ιδιαίτερη βαρύτητα οι υποψήφιοι όλων των Κατευθύνσεων.
Είναι χαρακτηριστικό ότι ενώ το 2009 και 2010 είχαμε πάνω από 10 χιλιάδες αριστούχους (10.688 και 10.571 αντίστοιχα), το 2011 ο αριθμός των αριστούχων προσγειώνεται στους 6.178. Ωστόσο τις ίδιες χρονιές (2009, 2010 και 2011) περίπου ο ένας στους τρεις εξετασθέντες βρέθηκαν με βαθμολογίες κάτω από τη βάση. Οι περισσότεροι προέρχονταν από την Τεχνολογική Κατεύθυνση ΙΙ και οι λιγότεροι από τη Θετική.
ΤΑ ΜΑΘΗΜΑΤΑ - «ΑΓΚΑΘΙΑ» ΣΤΙΣ ΕΞΕΤΑΣΕΙΣ ΤΟΥ ΓΕΝΙΚΟΥ ΛΥΚΕΙΟΥ (2001-2011)
Μια περιήγηση στα ποσοστά επιτυχίας / αποτυχίας των υποψηφίων -που πήραν μέρος στις Πανελλαδικές Εξετάσεις για την Τριτοβάθμια Εκπαίδευση- αναδεικνύει με σαφήνεια την ανομοιογένεια των επιδόσεων στα εξεταζόμενα μαθήματα και από χρόνο σε χρόνο. Παράλληλα φανερώνει τα μαθήματα που δημιουργούν τα περισσότερα προβλήματα στους διαγωνιζόμενους καθώς και τα μαθήματα στα οποία οι υποψήφιοι συγκεντρώνουν τις υψηλότερες βαθμολογίες.
ΤΑ ΜΑΘΗΜΑΤΑ ΠΟΥ ΚΑΙΝΕ: ΜΑΘΗΜΑΤΙΚΑ ΚΑΙ ΦΥΣΙΚΗ ΤΕΧΝΟΛΟΓΙΚΗΣ – ΑΡΧΑΙΑ ΚΑΙ ΙΣΤΟΡΙΑ ΘΕΩΡΗΤΙΚΗΣ
Στα πλαίσια αυτά ας δούμε τα μαθήματα που πρέπει να προσέξουν ιδιαίτερα οι υποψήφιοι ανάλογα με την Κατεύθυνση στην οποία ανήκουν και βεβαίως ανάλογα με το Επιστημονικό Πεδίο που είναι έτοιμοι να επιλέξουν.
Τα Μαθηματικά και η Φυσική, τα Αρχαία και η Ιστορία έχουν αποδειχθεί ότι δυσκολεύουν περισσότερο τους υποψηφίους και δημιουργούν μεγάλες ουρές χαμηλών βαθμολογιών. Το μεγαλύτερο ποσοστό κάτω από τη βάση στην «ιστορία» των εξετάσεων Γενικού Λυκείου (αν εξαιρέσουμε τις «ιδιαίτερες» συνθήκες των θεμάτων του 2000) ήταν τα Μαθηματικά Τεχνολογικής Κατεύθυνσης 2 (80,26% το 2002), η Φυσική Τεχνολογικής Κατεύθυνσης 2 (74,98% το 2005), το ίδιο μάθημα (72,6%) το 2004, η Ανάπτυξη Εφαρμογών σε Προγραμματιστικό Περιβάλλον Τεχνολογικής Κατεύθυνσης 2 (66,91% το 2002), τα Μαθηματικά Τεχνολογικής Κατεύθυνσης 1 (65,06% το 2002). Στα μαθήματα Γενικής Παιδείας αν εξαιρέσουμε τη Φυσική του 2004 που είχε το 52,44% των γραπτών κάτω από τη βάση, η Ιστορία αναδεικνύεται το μάθημα με τα περισσότερα βαθμολογικά βατερλώ (63,66% κάτω από τη βάση το 2010).
Στη θεωρητική κατεύθυνση οι υποψήφιοι πρέπει να προσέξουν ιδιαίτερα τα Aρχαία Eλληνικά (κατά μέσο όρο 50% γράφει κάθε χρόνο κάτω από τη βάση) και την Iστορία (60,27% κάτω από τη βάση το 2006) αν θέλουν να βρουν ανοιχτή την είσοδο στις υψηλόβαθμες Νομικές και Παιδαγωγικές σχολές, καθώς, τα παραπάνω μαθήματα, ενώ αποτελούν το κλειδί για την είσοδο σε υψηλόβαθμη σχολή παράλληλα συγκεντρώνουν τα μεγαλύτερα ποσοστά χαμηλών βαθμολογιών. Παράλληλα προσοχή θέλει και η Λογοτεχνία καθώς, αν και τα τελευταία χρόνια έχει σχετικά μικρά ποσοστά κάτω από τη βάση, το 2006 σημειώθηκε ρεκόρ αποτυχίας (52,28% κάτω από τη βάση)
Στη θετική κατεύθυνση στα Μαθηματικά καταγράφεται μια αποτυχία της τάξης του 28-42%. Στη Βιολογία η αποτυχία στο διάστημα 2001-2003 αφορούσε το 30-45% των υποψηφίων, όμως τα ευκολότερα θέματα τα τελευταία χρόνια κατέβασαν το ποσοστό της αποτυχίας κάτω από το 12- 18%. Στη Φυσική, το 2011 καταγράφεται η μεγαλύτερη αποτυχία στο μάθημα, φτάνοντας το 42,20% ενώ στη Χημεία το ποσοστό των γραπτών κάτω από τη βάση είναι ανάμεσα στο 16,02% (το 2009) έως 31,29% (το 2003)
Στην Τεχνολογική Κατεύθυνση 2 που έχει και τους περισσότερους υποψήφιους, τα Μαθηματικά αποτελούν το μάθημα - νάρκη καθώς κάθε χρόνο το ποσοστό αποτυχίας κυμαίνεται ανάμεσα στο 60-80% (61,34% το 2010). Αμέσως μετά σε βαθμό δυσκολίας ακολουθεί η Φυσική που το 2005 σημείωσε ρεκόρ βαθμολογιών κάτω από τη βάση (74,98%). Μακρά σειρά χαμηλών επιδόσεων έχουμε και στο μάθημα Ανάπτυξη Εφαρμογών (κατά μέσο όρο ένας στους δυο υποψήφιους γράφει κάτω από τη βάση), ενώ καλύτερα είναι τα πράγματα στο μάθημα Αρχές Οργάνωσης και Διοίκησης Επιχειρήσεων στο οποίο πέρσι (2010) κάτω από τη βάση έγραψε το 29,14% των υποψηφίων.
ΟΙ ΑΡΧΕΣ ΟΙΚΟΝΟΜΙΚΗΣ ΘΕΩΡΙΑΣΣτο μάθημα αυτό αναμένεται να εξεταστούν φέτος περίπου 25 - 30.000 υποψήφιοι διεκδικώντας μια θέση στα οικονομικά τμήματα του 5ου Επιστημονικού Πεδίου. Πέρσι το 36% των υποψηφίων έγραψε κάτω από τη βάση στο παραπάνω μάθημα ενώ το 23,52% έγραψε άριστα (18-20) εξασφαλίζοντας απαραίτητα μόρια καθώς το μάθημα έχει αυξημένο συντελεστή βαρύτητας. Η μεγαλύτερη αποτυχία στο μάθημα (49,92%) παρουσιάστηκε το 2001 ενώ τα καλύτερα αποτελέσματα το 2007.
Δεν υπάρχουν σχόλια:
Δημοσίευση σχολίου