Τα θέματα των Μαθηματικών Θετικής και Τεχνολογικής Κατεύθυνσης χαρακτηρίζονται ως θέματα με μεγάλες απαιτήσεις από τους υποψηφίους, θέματα για πάρα πολύ καλά διαβασμένους μαθητές, στο σύνολο της ύλης, προετοιμασμένους μέχρι και την τελευταία λεπτομέρεια και πολύ καλοί γνώστες των αιτιολογήσεων που χρειάζονταν. Ήταν σαφέστατα πολύ πιο δύσκολα από τα περυσινά θέματα (συνεχίζοντας η Επιτροπή τη φιλοσοφία που είχε και στα Μαθηματικά Γενικής Παιδείας ) και από τα δυσκολότερα που έχουν τεθεί σε Πανελλήνιες Εξετάσεις. Ένα άλλο χαρακτηριστικό τους ήταν ότι χρειάζονταν πολύ χρόνο και ένα από τα προβλήματα που συνάντησαν οι υποψήφιοι ήταν η σωστή διαχείριση του τρίωρου που τους δόθηκε.
Συγκεκριμένα :
Το 1ο θέμα, είχε θεωρία και εύκολες ερωτήσεις του τύπου Σωστό – Λάθος που δεν θα πρέπει να προβλημάτισαν τους υποψηφίους.
Το 2ο θέμα, θα έπρεπε ο μαθητής να το διαχειριστεί με τις ιδιότητες των μιγαδικών αριθμών, διότι αν χρησιμοποιούσε αντικαταστάσεις θα απεδείκνυε τα ζητούμενα με πολύ περισσότερο κόπο και σημαντικό κόστος στο χρόνο, που θα του χρειαζόταν στα υπόλοιπα θέματα.
Στο 3ο θέμα, το πρώτο και τρίτο ερώτημα απαιτούσαν πάρα πολύ καλή γνώση θεωρίας και μεθοδολογίας και κατά τη γνώμη μας το τρίτο ερώτημα ήταν πολύ πιο δύσκολο από το πρώτο, πράγμα που δεν αντιστοιχούσε στα μόρια τα οποία έπαιρνε το κάθε ερώτημα. Εκτίμησή μας είναι ότι το τρίτο ερώτημα έχει γραφεί από ελάχιστους μαθητές, απαιτούσε πολύ καλή προετοιμασία, καθαρή σκέψη και ακρίβεια στη διατύπωση και την αιτιολόγηση.
Εκτός της κίνησης εύρεσης ύπαρξης των ριζών με μονοτονία και σύνολο τιμών στην καινούρια συνάρτηση του αριθμητή της δευτέρας παραγώγου υπάρχει και μια πολύ όμορφη λύση που έδωσε μαθητής μας και είναι η εξής : Bolzano στα διαστήματα
[-2,1] και [1,2] και εξασφάλιση της μοναδικότητας μα μονοτονία ή υπόθεσης ότι έχει και άλλη ρίζα και με Rolle σε άτοπο. Συγχαρητήρια Δημήτρη Κ.!
Στο 4ο θέμα, η δυσκολία του μεγάλωνε λόγω του ότι ο μαθητής το προσέγγιζε αφού προηγουμένως είχε δώσει πολλές δυνάμεις και χρόνο για την αντιμετώπιση του 3ου θέματος. Τα τρία βήματα που χρειαζόταν για να μπορέσει ο μαθητής να λύσει το πρώτο ερώτημα του 4ου θέματος δυσκόλεψαν τους μαθητές και πολλοί από αυτούς που δεν κατόρθωσαν να το λύσουν, δεν κατόρθωσαν να διαπραγματευτούν και το δεύτερο ερώτημα του ιδίου θέματος. Στο τρίτο ερώτημα, η έξυπνη κίνηση της αντικατάστασης (βασική κίνηση της μεθοδολογίας) έδωσε τη δυνατότητα στους μαθητές να υπολογίσουν το όριο, ενώ όσοι κατόρθωσαν να προλάβουν τη διαχείριση του τετάρτου ερωτήματος του θέματος αυτού συνάντησαν τη δυσκολία και της εύρεσης του προσήμου της συνάρτησης και της εφαρμογής της «κρυμμένης» παραγοντικής για τον υπολογισμό του ολοκληρώματος.
Κλείνοντας θα πρέπει να τονίσουμε ότι η προετοιμασία των μαθητών σε υψηλό επίπεδο ασκήσεων, η πολύ καλή γνώση θεωρίας, μεθοδολογίας και λεπτομερών αιτιολογήσεων των κινήσεων, οι καθαρές σκέψεις που πρέπει να καλλιεργούνται σε όλη τη διάρκεια της προετοιμασίας και η σκληρή δουλειά , είναι η συνταγή για να μπορέσουν οι μαθητές να ανταποκριθούν με ικανοποιητικό τρόπο σε αυτό το επίπεδο των θεμάτων.
Ευχόμαστε καλή συνέχεια σε όλους τους μαθητές !
Οι Μαθηματικοί του Φροντιστηρίου
Δεν υπάρχουν σχόλια:
Δημοσίευση σχολίου