Τα θέματα μπορούν να θεωρηθούν σαφή ως προς τη διατύπωσή τους αλλά διαθέτουν σχετικό βαθμό δυσκολίας λόγω των μεταπολεμικών γεγονότων που πραγματεύονται και των συνδυαστικών απαντήσεων που απαιτούν σε κάποια από τα ερωτήματα.
Ειδικότερα:
Το Θέμα Α1 εύκολα μπορεί να απαντηθεί , καθώς το περιεχόμενο των όρων προκύπτει ακριβώς από το σχολικό βιβλίο.
Το Θέμα Α2 αποτελεί μια τυπική άσκηση εξέτασης ιστορίας σε επίπεδο Πανελληνίων Εξετάσεων— σύγχυση μπορει να προκαλέσει η γ’ πρόταση εξαιτίας της διατύπωσής της, καθώς στο σχολικό βιβλίο δεν αναφέρεται με σαφήνεια η ημερομηνία που περιλαμβανεται στην ερώτηση.
Το Θέμα Β1 και Β2 είναι σαφέστατα διατυπωμένα προσιτά για τους πολύ καλά προετοιμασμένους μαθητές.
Το πρώτο παράθεμα Γ1 προϋποθέτει την κριτική και συνθετική ικανότητα του μαθητή, αποτελεί απαιτητική ερώτηση, αφού εκτός από τα στοιχεία του περιεχομένου του είναι απαραίτητο να αξιοποιηθούν δύο διαφορετικά σημεία του σχολικού βιβλίου.
Το δεύτερο παράθεμα Γ2 μπορεί να θεωρηθεί το πιο δύσκολο θέμα , καθώς απαιτεί μεγάλη συνθετική ικανότητα με παράλληλη ενεργοποίηση απομνημονευτικών μηχανισμών.
Για μια ακόμη χρονιά η Κεντρική Επιτροπή φάνηκε ότι είχε ως βασική επιδίωξη την άσκηση της κριτικής ικανότητας των μαθητών με βασικό πυλώνα την απομνημόνευση.
Οι φιλόλογοι καθηγητές
Σανιδά Χρυσούλα
Τσίγκας Ηλίας
Δεν υπάρχουν σχόλια:
Δημοσίευση σχολίου